kasza jaglana ze sliwkami

W dzisiejszych czasach koncentrujemy się na tym, co jemy – wybieramy artykuły coraz to rozsądniej, kierując się zdrowiem oraz dietą. Czasy, kiedy tak właściwie konsumowaliśmy wszystko w bezgranicznych liczbach już minęły – czas na zdrowe pożywienie oraz naturalne towary. Z tego powodu coraz częściej także poszukuje się wymienników w kuchni. Sól i tłuszcz zostaje całkiem odsunięty od jadłospisu a produkty dosyć ciężkie dla żołądka i jelit, tak jak na przykład makaron czy ziemniaki. W wielu przypadkach zastępuje się je artykułami lżejszymi, na przykład ryżem bądź kaszą. Mają one równie wiele produktów odżywczych, ale organizm po prostu znosi je znacznie poprawniej. Doskonałym przykładem dobrego produkty jest kasza jaglana, która kiedyś gościła na stołach niesłychanie niejednokrotnie a teraz niestety została zapomniana.

papryka faszerowana kaszą jaglaną

Na szczęście coraz to więcej ludzi docenia jej uroki i decyduje się na wprowadzenie do powszedniego jadłospisu tej właśnie kaszy. Z jakiej przyczyny? Czym ona różni się od sztampowej kaszy do jakiej jesteśmy przyzwyczajeni na co dzień? Otóż riposta na to zapytanie jest niezwykle prosta – kasza jaglana to całkowicie inny rodzaj kaszy. Już sam jej wygląd na to podkreśla, bowiem są to wybitnie delikatne ziarenka o kolorze żółtym. Wypada traktować ją nieco inaczej niż schematyczną, kultową nam kaszę, albowiem nie gotuje jej się wyłącznie tradycyjnie. Jej przygotowanie wymaga trochę więcej czasu lecz jest tego godne, bowiem wrażenia smakowe są faktycznie fajne. Czemu niemniej jednak powinniśmy zainteresować się tą właśnie kaszą? A więc kasza jaglana ma bardzo dużo należytych dla człowieka właściwości, jakich nie posiada żaden inny produkt lub trudno jest je odnaleźć.
Przykład? Kasza jaglana jest niezmiernie solidnym źródłem nadzwyczaj wielu witamin z grupy B, jednak nie jedynie, dostarcza bowiem również witaminy z grupy E, które niesłychanie poprawiają pamięć i koncentrację a również wiele kapitalnych składników mineralnych, a mianowicie magnez, fosfor, żelazo czy potas. Prócz tego kasza jaglana to jest niezmiernie bogata w antyoksydanty, co oznacza, że wychwytuje i w głównej mierze neutralizuje tak nazywane wolne rodniki, dla nas dosyć niebezpieczne. Jakie właściwości jeszcze sobą wyraża? To idealny sposób na zmniejszenie poziomu cholesterolu we krwi, to także kasza niezwykle odżywcza oraz w głównej mierze lekkostrawna, wobec tego nadaje się dla chorych i bezsprzecznie dla dzieci, którym wbrew pozorom odpowiedni przyrządzona powinna nadzwyczaj smakować. Zawiera również krzemionkę, składnik rzadko spotykany właśnie dlatego tak znaczący, jaka odpowiada za zdrowy wygląd paznokci i skóry oraz zapobiega odwapnianiu kości.